• 924

    چاپ کتاب

نمونه خوانی در چاپ کتاب

نمونه خوانی در چاپ کتاب

نمونه خوانی در چاپ کتاب

نمونه خوانی در چاپ کتابنمونه خوانی در چاپ کتابنمونه خوانی در چاپ کتابنمونه خوانی در چاپ کتابنمونه خوانی در چاپ کتابنمونه خوانی در چاپ کتاب

یکی از مراحل چاپ کتاب نمونه خوانی است

نوعی نمونه‌خوانی به نام Backward proofreading یا «نمونه‌خوانی پس‌رو» وجود دارد که در آن به‌جای اینکه از اولین کلمه‌ی سطر اول کتاب شروع به نمونه‌خوانی کنیم و به سمت انتها پیش برویم، از آخرین کلمه‌ی آخرین سطر کتاب شروع به خواندن می‌کنیم و به سمت ابتدای کتاب می‌رویم.

ساختار بینایی و ادراک ما طوری است که بیشتر کلمات را بر اساس شکل ظاهری‌شان بازشناسی می‌کنیم و حرف‌به‌حرف آن‌ها را نمی‌خوانیم. مثلاً، با دیدن کلمه‌ی «اتاق» به‌سرعت آن را می‌شناسیم و پردازش می‌کنیم، نه اینکه «ا» و «ت» و «ا» و «ق» را جدا بخوانیم و از کنار هم گذاشتنشان به «اتاق» برسیم.

با این اوصاف، هنگامی که داریم متنی را می‌خوانیم، مثلاً اگر به‌جای «خورشید» نوشته شده باشد «خورشبد»، بعید نیست که بدون دیدن این خطا از روی آن عبور کنیم. وقتی به‌صورت عادی نمونه‌خوانی می‌کنیم، توالی کلمات و جملات بار معنایی هم دارد و خود معنا هم دلیلی می‌شود بر اینکه اسیر جریان کتاب بشویم و دقتمان پایین‌تر بیاید. با «نمونه‌خوانی پس‌رو» جلوی این اتفاق را می‌گیریم و هر کلمه را به شکل واحدی مجزا پردازش می‌کنیم. در این صورت، احتمال خطا پایین‌تر می‌آید.

«نمونه‌خوانى پس‌رو» بسیار وقت‌گیر و پرهزینه است و تنها در موارد خاص کاربرد دارد. مثلاً، در انتشار کتاب‌های آسمانی که هیچ‌گونه اشتباهی در چاپ لغات آن‌ها پذیرفته نیست، یا در انتشار کتاب‌های نفیس.

مشاوره چاپ کتاب

09120617283

09183775334

09354752333

کتاب, پخش و توزیع کتاب, چگونگی چاپ کتاب, معروفترین انتشارات برای چاپ کتاب شعر, چگونه کتابم را چاپ کنم, اندازه فونت برای کتاب, چاپ کتاب با هزینه شخصی, چا÷ کتاب شعر, گرفتن مجوز کتاب, صحفه فهرست, طراحی صفحه عنوان کتاب چاپ كتاب با هزينه ناشر برای گرفتن فیپاشناسنامه یک کتاب, معروفترین انتشارات برای چاپ کتاب مدیریت بهداشت مهندسی,صفحه آرایی کتاب برای چاپ, صفحه آرایی کتاب شعر, صفحه شناسنامه کتاب, بهترین فونت برای چاپ کتاب, رآورد هزینه چاپ کتاب,مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب,چطور پایان نامه را کتاب کنیم,ایا میتوان پایان نامه را کتاب کرد,چاپ کتاب از روی پایان نامه,چاپ پایان نامه,چگونه پایان نامه ام را کتاب کنم,تبدیل پایاننامه به کتاب با هزینه کم,هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب,چطور پایان نامه را با هزینه کم کتاب کنم,هزینه نوشتن پایان نامه,هزینه چاپ پایان نامه,چاپ پایان نامه در تیراژکم,فونت پایان نامه,جلد پایان نامه,صفحه ارایی پایان نامه,ویراستاری پایان نامه و کتاب,پیان نامه را چگونه کتاب میکنند,ایا میشود پایان نامه را به کتاب تبدیل کرد,روشهای تبدیل پایان نامه به کتاب, ویراستاری کتاب, هزینه ی ویراستاری, قوانین ویراستاری, نکات ویراستاری, چاپ تاب با ویراستاری, ویرایش قبل از چاپ کتاب, روش تبدیل پایان نامه به کتاب, تغییر