• 924

    چاپ کتاب

خودناشری- 09120617283 مشاوره رایگان چاپ کتاب

حتی به رغم مخالفتهای شدید شماری از ناشران سنتی که به خطا گمان می کنند این شیوه نشر تهدیدی به حال کسب و کار آنهاست.
ء
خوداشري . خودناشری، که با نشر بنا به نیاز پیوندهای بسیار نزدیکی دارد، در آغاز چندان جدی گرفته نمی شد و شماری از ناشران به عنوان پدیده ای تفننی بدان می نگریستند، اما گسترش شتابناک پدیده خودناشری همپای تحولات الکترونیکی و بروز چند تحول دیگر نشان داد که فصل دیگری در نشر کتاب گشوده است. در چند سال گذشته، بر اساس برآوردها بیش از ۱۰ درصد کتابها در جهان پیشرفته صنعتی به شیوه خودناشری منتشر شده است. گروهی میانجی با تخصصها و امکانات مختلف، که منافع اقتصادی آنها در همکاری با پدید آورندگان نهفته است، نه در همکاری با ناشران، به پدیده خودناشری دامن زده اند؛ از یک سو بازار کتاب خونناشران را گسترش داده اند، و از سوی دیگر از یافته ها و امکانات الکترونیکی در این راه حداکثر استفاده را برده اند. شماری هم در آماده سازی متنهای پدید آورندگان چنان تبحری یافته اند که پدید آورندگان را از تخصصها و مهارتهای ناشران بی نیاز ساخته اند.
خودناشری، در کل و جدا از ملاحظات فنی و اقتصادی، به پدیده تازه ای در تولید و اشاعه اطلاعات تبدیل شده است. بسیاری از پدید آورندگان، مستقیم با مخاطبان خود روبه رو شده و واسطه ها را از سر راه ارتباط مستقیم حذف کرده اند. خودناشری یکی دیگر از چالشهای جدی عرصه نشر دنیای امروز است. حتی ناشران بزرگ هم به هیچ روی نمی توانند این پدیده را نادیده بگیرند. به ویژه پدیدآورندگان جوان و پدید آورندگانی که در انتشار آثار نخست خود با مشکل روبه رو هستند، یا به اصطلاح نخست اثران، بیش از پیش به خودناشری روی می آورند. تسلط به رایانه و کار با نرم افزارهای نشر و ویرایش، پدیده خودناشری را
1. self-publishing

_
انقلاب الکترونیکی و چاپ و نشر ۱۴۷ به میزان بسیاری تسهیل می کند. در ایران هم خودناشری از چندی پیش به میزان اندکی رایج شده است و احتمال می رود اگر خود ناشران بتوانند بازارهای کتاب خود را بشناسند و گسترش دهند، یا مجامع و محافل فرهنگی غیر انتفاعی به کمک آنها بیایند، با شتاب بیشتری گسترش بیابد.
خودناشری از آنجا که وسیله مؤثری در خدمت نخست اثران و در نهایت آفرینش و تولید فرهنگی است، می تواند یکی از بارزترین خدمتهای نشر در راه گسترش، تقویت و شکوفایی فرهنگی باشد. گسترش نهادهای مدنی در جامعه به تحکیم بیشتر خودناشری کمک می کند. اگر تشکلهای صنفی پدید آورندگان، مانند کانون نویسندگان و انجمنهای مترجمان و سایر مولدان کتاب بتوانند به تسهیلات و تجهیزات آماده سازی آثار دست بیابند، خودناشری در ایران، مانند بسیاری کشورهای به سرعت رشد خواهد کرد.
الکترونیک در نشر ورود الکترونیک به عرصه نشر در دهه های اخیر، نشر را از بستر گذشته اش به بستر دیگری انداخته است. سرنوشت چاپ و نشر، مانند سرنوشت بسیاری از فعالیتهای دیگر به سرنوشت الکترونیک گره خورده است. از آنجا که الکترونیک به سرعت در حال تحول است، می توان منتظر بود که تحولات آن بر چاپ و نشر بیدرنگ تأثیر بگذارد و آن را متحول سازد. آگاهی به این نکته این فایده را دارد که علاقه مندان به مسائل چاپ و نشر، این مسائل را با توجه به تحولات حوزه های به هم پیوسته دنبال کنند. برای مثال، در چند سال گذشته این تحولات، که سرچشمه همه آنها رویدادهای الکترونیکی است، در عرصه نشر روی داده است:
۔ حروفچینی دستی : : حروف نگاری رایانه ای . ..| . چاپ مکانیکی … . چاپ الکترونیکی دیجیتالی . چاپ در یک محل چاپ همزمان در چندین نقطه – انتقال اطلاعات از راه منابع به حجم عظیمی از داده ها از راه شبکه ها

مبانی نشر کتاب: عبدالحسین آذرنگ

2 دیدگاه

  • coolerbaneh.ir / فوریه 7, 2019 در 8:59 ب.ظ

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

    پاسخ
  • لینکدونی لینک سیتی / فوریه 13, 2019 در 5:28 ب.ظ

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    پاسخ