• 924

    چاپ کتاب

کتاب پژوهش چین ترجمه متین کریمی کردستانی

‏سرشناسه:کمبل، تی. کالین، ‏‫۱۹۳۴ – ‏ م.
Campbell, T. Colin
‏عنوان و نام پديدآور:خلاصه‌ای از پژوهش چین و حقایق تغذیه/[ت. کالین کمبل، توماس کمبل] ؛ ‏‫مترجم متین کریمی‌کردستانی.‬
‏مشخصات نشر:تهران : سخنوران، ‏‫۱۳۹۷.‬
‏مشخصات ظاهری:‏‫۱۹۰ ص.‬: ‏‫نمودار.‬
‏شابک::‏‫‭978-622-215-198-0‬‬
‏وضعیت فهرست نویسی:فیپا
‏يادداشت:‏‫کتاب حاضر ترجمه خلاصه‌ای از کتاب “The China study : the most comprehensive study of nutrition ever conducted and the startling implications for diet, weight loss and long-term health, 2006.‎” است.‬
‏موضوع:تغذیه
‏موضوع:Nutrition
‏موضوع:تغذیه — بیماری‌ها
‏موضوع:Nutritionally induced diseases
‏موضوع:رژیم غذایی درمانی
‏موضوع:Diet in disease
‏شناسه افزوده:کمبل، ‏‫تامس ام.‬
‏شناسه افزوده:Campbell, Thomas M., II
‏شناسه افزوده:کریمی کردستانی، متین، ‏‫۱۳۷۳‬-، مترجم
‏شناسه افزوده:Karimi Kordestan, Matin
‏رده بندی کنگره:‏‫‬‮‭RA۷۸۴‏‫‬‮‭‏‫‬‮‭/ک۸۳پ۴۰۱۷ ۱۳۹۷
‏رده بندی دیویی:‏‫‬‮‭۶۱۳/۲
‏شماره کتابشناسی ملی:۵۴۹۸۰۵۰

معرفی

اثر پیش رو از دو بخش کلی تشکیل شده است، در بخش اول به معرفی کتاب “پژوهش چین” نوشته دکتر­ها کولین و توماس کمپبل و ارائه خلاصه­ای از آن در قالب نکات برجسته آن کتاب برای آشنایی بیشتر خواننده در مورد تغذیه گیاهی  و نقش آن در پیشگیری و درمان سرطان و سایر بیماری­های خطرناک پرداخته شده است.

در قسمت دوم کتاب ترجمه بخش­هایی از سایت معتبر(نوتریشن فکتس) در مورد تغذیه بر پایه گیاهی به مدیریت دکتر مایکل گرگر جهت در دسترس بودن اطلاعات به روز در مورد تغذیه و از بین بردن  سردرگمی­های موجود در این شاخه علمی ارائه شده است.

امروزه بشر پیشرفت­های شگرفی در انواع شاخه­های علمی داشته است، یکی از این زمینه­ها مربوط به شاخه علم پزشکی و خصوصا علم تغذیه است.

 این سوال پیش می­آید که چرا با افزایش پیشرفت­­­ها، همچنان میزان سلامتی افراد چه از نقطه نظر روحی و جسمی در سر تا سر جهان رو به افول است و روز به روز انسان­­ها بیمار­تر می­شوند؟

پاسخ به این سوال را می­توان در نحوه سبک زندگی انسان­ها جستجو کرد. به طور کلی سبک زندگی افراد را می­توان  به دو بخش عمده تقسیم کرد، اول تغذیه و دوم  فعالیت بدنی.

شاید در نگاه اول طنز آمیز به نظر برسد که چگونه می­توان با داشتن تغذیه سالم از بیماری­های مزمن (حدود 70 درصد از کل بیماری­ها را شامل می­شود) همچون انواع سرطان، دیابت، بیماری­های قلبی، انواع بیماری­های خود ایمنی شامل ام­اس و… پیشگیری و یا روند پیشرفت این بیماری­ها را متوقف و حتی معکوس و درمان کرد. اما با توجه به مجموعه تحقیقات و آزمایشاتی که در راس آن­ها پژوهش چین است و روی هم رفته 50 سال از عمر پر ثمر دکتر کمپبل را در بر می­گیرد، این ادعا به هیچ عنوان بی­اساس نیست، تا آن جا که برخی از یافته­های این پژوهش در معتبرترین مجله­های علمی چاپ شده­اند و نشان می­دهند که:

– بیماران دیابتی با تغییر رژیم غذایی می­توانند داروهایشان را قطع کنند

– بیمااران قلبی می­توانند با تغییر رژیم غذایی درمان شود

– سرطان پستان مشکلی است که با سطح هورمون­های زنانه در خون مرتبط است، و سطح این هورمون­ها را مواد غذایی­ای که می­خوریم تعیین می­کنند.

– مصرف لبنیات احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می­دهد

– آنتی اکسیدان­هایی که در میوه­ها و سبزیجات یافت می­شو­ند، با عملکرد بهتر مغز در سنین بالا رابطه دارند

– می­توان با رژیم غذایی سالم از بروز سنگ کلیه پیشگیری کرد

– دیابت نوع اول- یکی از شایع­ترین بیماری­هایی که می­تواند باعث مرگ کودکان شود- به طور قابل توجهی با نحوه تغذیه نوزاد ارتباط دارد

این یافته­ها نشان می­دهد که رژیم غذایی درست قوی­ترین سلاحی است که برای مقابله با بیماری و ناخوشی در اختیار داریم.

با این توضیحات شاید این سوال برای خوانندگان پیش بیاید که چرا این نوع تغذیه سالم بر پایه گیاهی توسط مراجع رسمی و عموم پزشکان پیشنهاد و توصیه نمی­شود؟

در پاسخ به این سوال باید به سود­­­­های چند میلیارد دلاری صنعت­­های دارو (دومین صنعت پر درآمد جهان بعد از صنعت اسلحه سازی و تجهیزات جنگی) و فرآورده­­های گوشتی و لبنی در سرتاسر جهان اشاره کرد. با وجود سودهای  نجومی این صنعت­ها مشخص است که با قدرتی که در اختیار دارند از گسترش اطلاعات درست در مورد تغذیه به صورت علنی ممانعت به عمل می­آورند. و جای تاسف دارند که پزشکان اطلاعات علمی خود را از منابعی می­گیرند که توسط این کمپانی­ها حمایت و اسپانسر می­شوند. و از طرف دیگر پزشکان در مدت زمان تحصیل خود به اندازه بسیار کمی با مباحث تغذیه آشنا می­شوند (به طور متوسط در ایالات متحده آمریکا در طول 4 سال تنها 19 ساعت درسی در رابطه با تغذیه دارند) و بیشتر وقت خود را برای شناخت بیماری­ها و درمان آن توسط دارو و سایر روش­هایی که عوارض آن­ها به اندازه خود بیماری برای بدن مشکلات به وجود می­آورد، و هرگز در پزشکی نوین درمان قطعی برای بیماری­های مزمن وجود ندارد و همگی به صورت مقطعی با هزینه­های سرسام آور همراه است. اگرچه خدمات پزشکی اورژانسی (از قبیل جراحی­های ناشی از تصادفات، شکستگی­­ها و…) که حدود 30 درصد بیماری و نارسایی­ها را شامل می­شود وابسته به خدمات پزشکان است.

تجربه شخصی مترجم

در حدود سه سال پیش (اواخر سال 1394) نتایج آزمایشات خون و سونوگرافی کبد از پدر بزرگ بنده که آن زمان در سن 72 سالگی بودند نشان داد که مبتلا به سرطان مجاری صفراوی (کلانژیو کارسینوما) و سرطان کبد بودند.

به دلیل بالا بودن سن انجام پیوند عملا ممکن نبود، با توجه به پیش­بینی پزشکان هیچ راه درمانی وجود نداشت و پزشکان معتقد بودند که حداکثر زمان زنده ماندن ایشان بین 15 تا 30 روز خواهد بود.

با توجه به عنایت خداوند متعال از طریق دوست ارجمند و عزیز (استاد فرید علیپور) که ساکن خارج از کشور و مربی سبک زندگی هستند و در دوره­های تغذیه دانشگاه کورنل که دکتر کمپبل (مولف بزرگترین و گسترده­ترین تحقیقات در طول تاریخ درباره­ی تغذیه تحت عنوان “پژوهش چین”) در آن مشغول به فعالیت هستند شرکت کرده بودند، ما را با روش تغذیه سالم تحت عنوان “تغذیه کامل بر پایه گیاهی” آشنا کردند. با انجام این روش تغذیه در طول 3 هفته بعد از رعایت 100 درصدی سالم­خواری نتایج آزمایشات به حدی بهبود پیدا کرد که پزشکان تعجب کرده بودند و می­گفتند که از لحاظ علم پزشکی چنین موردی امکان ندارد. با گذشت هرچه بیشتر زمان، بیماری پدر بزرگ بنده بهتر و بهتر می­شد تا جایی که علاوه بر درمان بیماری سایر اختلالات ایشان از جمله: درد پا، مفاصل و لرزش دست­ها به کلی قطع شد.

با مراجعه به انجمن­هایی که در سراسر کشور در حال توسعه برای معرفی روش تغذیه سالم هستند می­توانید نمونه­­های عینی افرادی را که مبتلا به بیماری­­های صعب العلاج بوده­اند و با عنایت خداوند از طریق سالم­خواری بر پایه گیاهی شفا یافته­اند آشنا شوید و از تجربیات بیشتر آن­­ها کمال استفاده را ببرید.

  با توجه به توضیحات فوق بنده خود را موظف دانستم که این اطلاعات را که به صورت شخصی نتایج آن را مشاهده کرده در اختیار خوانندگان عزیز اعم از بیماران برای بهبود شرایط جسمی و روحی و افراد سالم جهت ارتقای سلامتی و پیش گیری از بیماری­های مزمن قرار دهم. امیدوارم مورد توجه و استفاده قرار گیرد. 

 

برای اطلاع از هزینه ی تصویرگری و چاپ کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب، صفحه ارایی، چاپ کاتالوک و بروشور، طراحی جلد، طراحی پوستر تبلیغاتی و …  با ما تماس بگیرید

09183775334

09120617283

0935475233

 

لینک کانال تلگرامی ما

https://t.me/vashpub

 

 

لینک اینستاگرام

https://www.instagram.com/hosein_vash/

 

لینک سایر سایتهای ما

www.chapketab.com

www.hvash.ir

www.vashpub.ir

www.bookspub.ir

Www.chapketab.ir

www.chapoketab.ir

www.chapoketab.com

www.vashart.ir