نکاتی در مورد گرفتن شابک کتاب برای چاپ- مشاوره رایگان 09120617283 وش

نکاتی در مورد گرفتن شابک کتاب

اولین چیزی که باید بدانید این است که شابک خلاصه ی شماره استاندارد بین المللی کتاب می باشد. خیلی از نویسندگان فکر میکنند که شابک کل کارهای اداری کتاب محسوب میشود اما باید بدانید گرفتن شابک اولین مرحله از چاپ کتاب می باشد. شابک در واقع مثل شماره ملی هر فرد محسوب میشود و هر کتابی یک شماره شابک داره . حتی کتابهایی که دو جلدی یا چند جلدی هستن هم هرکدام یک شابک دارند مثل بچه های دوقلو.

شما اگر میخواهید خودتان شابک کتابتان را بگیرید باید بدانید گرفتن شابک کاری نداره و در کمتر از چند ساعت میتونید این کارو انجام بدید اما در مراحل گرفتن مجوز یه خورده اذیت میشید. برای اینکه بتونید شابک بگیرید باید تو سایت شابک ثبت نام کنید و بعد کتابو بفرستید که شابکشو بهتون بدن.

 

حال سوال اینجاس که چرا بايد از شابك استفاده كنيم ؟

استفاده از شابك براي ناشران و كتابفروشان مفيد است، زيرا آنها تمايل دارند كتابهاي خود را بفروشند؛ امروزه بدون بهره-گيري از تكنولوژي¬هاي جديد سفارش و توزيع كتاب بسيار مشكل است و پيش نياز استفاده از كامپيوتر براي توزيع و سفارش مكانيزه استفاده از شابك است. بدون استفاده از شابك مشخصات كتاب¬ها در فهرست¬هاي ماشيني وارد نشده و مردم از وجود آنها مطلع نمي¬شوند و در صورت اطلاع به خاطر دردسرهاي سفارش دستي از سفارش آن صرف نظر خواهند كرد و فروش کتاب هم مشکل تر خواهد شد. شابک در واقع برای هماهنگی با شایر کشورها میباشد هر چند در کشور ما زیربنای کارامدی در خوزه کتاب وجود ندارد و سرانه مطالعه کتاب هم از دو دقیقه تجاوز نمیکنه . البته امروزه این سرانه خیلی کمتر هم شده چون شبکه های مجازی کلا ارتباط با کتاب رو قطع کردن.

ادامه مطالب در پستهای بعدی

هر گونه سوال در هرزمینه از چاپ  کتاب را با ما در میان بگذارید

09120617283

09183775334

09354752333

با تشکر حسین وش